Jak si vybrat vhodnou destinaci/instituci?

V rámci bilaterálních smluv o přímé spolupráci mezi institucemi (mimo Erasmus+)

  • Vybírat můžete z partnerských univerzit, se kterými má ZČU uzavřenou smlouvu o spolupráci – buď obecné memorandum, nebo přímo smlouvu o výměně studentů (Exchange Agreement).
  • V případě Exchange Agreement probíhá výměna systematicky a nominace provádí International Office.
  • Informace o spolupracujících institucích poskytují fakultní koordinátoři jednotlivých fakult.

Jako úplný „freemover“

  • Studenta přijme zahraniční instituce, od které musí již k výběrovému řízení doložit souhlas s přijetím.
  • Student si sám zajišťuje veškerou administrativu spojenou s přijetím a studijním pobytem.
  • ZČU nemusí mít s danou institucí uzavřenou bilaterální smlouvu.
Zpět nahoru

Jak se mám přihlásit?

Zájemci o studijní stáž se hlásí do výběrového řízení přes Portál ZČU. Aktuální nabídky výjezdů jsou zveřejněny v záložce ECTS výjezdy -) Nabídka výjezdů. Výběrové řízení vyhlašuje každá fakulta zvlášť.

Zpět nahoru

Jaké dokumenty musím odevzdat?

Každý student vybraný ke studijní stáži před odjezdem odevzdává:

  1. Přihlášku do programu INTER – vyplňuje student samostatně.
  2. Learning Agreement (LA) – podepisuje student, fakultní koordinátor a přijímající instituce.
  3. Receiving Institution Approval (RIA) – potvrzuje pouze zahraniční instituce.

Přibližně měsíc před začátkem mobility si student domluví termín schůzky s koordinátorkou INTERU k podpisu Účastnické smlouvy v International Office. Po jejím podpisu je vyplacena finanční podpora (stipendium).

Zpět nahoru

Jaké dokumenty musím podepsat?

Každý student vyjíždějící na studijní stáž musí před odjezdem podepsat v International Office Účastnickou smlouvu, ideálně přibližně měsíc před zahájením stáže.

Student žádá koordinátorku INTERU o termín schůzky k podpisu Účastnické smlouvy. Po podpisu smlouvy dochází k vyplacení finanční podpory (stipendia).

Zpět nahoru

Kdy mi bude vyplacen finanční příspěvek na stáž?

Finanční příspěvek je vyplácen na základě podpisu Účastnické smlouvy a vyplácí jednorázově v jedné splátce před začátkem studijního pobytu/stáže na bankovní účet uvedený v kartě studenta na Portálu ZČU. Stipendium je vyplaceno v korunách na bankovní účet vedený v ČR.

Zpět nahoru

Mám si sjednat cestovní zdravotní pojištění?

Ano, každý účastník studijní stáže se zavazuje, že si na dobu studijního pobytu zajistí pojištění léčebných výdajů platné pro cílovou zemi.

Zpět nahoru

Mohu měnit studijní smlouvu, tj. Learning Agreement?

Pokud během studijního pobytu dojde ke změnám v plánovaném studijním plánu (např. změna kurzů, rozvrhu, výběru předmětů apod.), je nutné:

  • Veškeré změny oproti původnímu Learning Agreementu zaznamenat do formuláře Changes to the Original Learning Agreement
  • Změny se musí týkat pouze relevantních kurzů a musí i nadále odpovídat oboru studovanému na ZČU.
  • Dokument o změnách je třeba nechat znovu podepsat ve stejném pořadí jako původní Learning Agreement: student, fakultní koordinátor na ZČU, přijímací instituce.
  • Změny lze provádět ideálně do 1 měsíce od začátku pobytu. Doporučujeme však vše řešit co nejdříve.

O změnách informujte také koordinátorku programu INTER a studijní oddělení fakulty, aby mohla být zajištěna návaznost a uznatelnost kurzů po návratu.

Zpět nahoru

Jaké dokumenty musím doložit?

Po návratu ze zahraničního studijního pobytu v rámci programu INTER je student povinen doložit následující dokumenty nejpozději do 30 dnů od ukončení pobytu:

 Transcript of Records / Potvrzení o splnění studia či stáže

  • Odevzdat Transcript of Records – oficiální přehled absolvovaných předmětů a výsledků z přijímací instituce.
  • Místo oficiálního výpisu lze výjimečně doložit jiný potvrzující dokument, např.:
    • certifikát vystavený zahraniční institucí potvrzující splnění studia/stáže,
    • slovně popsaná a schválená náplň výzkumného či odborného pobytu (např. potvrzení od vedoucího stáže)
    • dokument musí obsahovat datum trvání stáže, její náplň a podpis a razítko příslušné osoby

Dokument je třeba zaslat e-mailem koordinátorce programu INTER.

 Závěrečná zpráva

  • Vyplnit závěrečnou zprávu online do 30 dnů od návratu.
  • Zpráva se vyplňuje prostřednictvím online formuláře dostupného na tomto odkazu.
Zpět nahoru

Jak zjistím, na kterou instituci můžu vyjet?

V rámci tohoto programu je možné vyjet na jakoukoliv instituci ve kterékoliv zemi dle vlastního výběru studenta. ZČU má řadu partnerských institucí, s kterými uzavřela smlouvu o spolupráci, nicméně pouze s některými probíhá aktivní výměna studentů.

Bližší informace mohou poskytnout fakultní koordinátoři. V seznamu smluv je také uvedený typ smlouvy. Smlouvy s označením Student Exchange Agreement (SEA) zahrnují explicitně podmínky studentských výměn.

Zpět nahoru

Jak se můžu přihlásit?

Na Portálu ZČU v záložce ECTS výjezdy → Nabídka výjezdů.

Výběrová řízení můžete filtrovat podle akademického roku nebo do vyhledávání zadat heslo „inter“, pod kterým se zobrazí nabídky jednotlivých fakult.

Výběrová řízení

Probíhají na jednotlivých fakultách, obvykle až ve třech kolech:

  • 1.kolo: říjen/listopad nebo listopad/prosinec
  • 2.kolo: leden/únor
  • 3.kolo: březen/duben

U celosemestrálních studijních stáží myslete na možné uzávěrky nominací u přijímající instituce a podejte přihlášku včas.

Podání přihlášky

  • Vyplňte základní údaje k vybrané stáži včetně přesného názvu a adresy přijímající instituce přímo u nabídky výjezdů v Portálu ZČU.
  • Přiložte všechny požadované dokumenty – bez nich nebude přihláška do výběrového řízení přijata.
 
Zpět nahoru

Co následuje po přihlášení?

Odevzdané dokumenty jsou vyhodnoceny fakultním koordinátorem a výsledek zaznamenán přímo v Portál ZČU zaškrtnutím stavu přihlášky Vybrán/Nevybrán.

Zpět nahoru

Co mám dělat, pokud se stav mojí přihlášky změnil na „Vybrán“?

Vyčkejte na informační email od koordinátora na IO s dalšími instrukcemi. Pokud však plánujete výjezd realizovat dříve než za měsíc od vyhodnocení přihlášky, kontaktujte koordinátora na IO co nejdříve sami.

Zpět nahoru

Kdy mi bude vyplacen finanční příspěvek?

Finanční příspěvek je vyplácen na základě podpisu Účastnické smlouvy a vyplácí jednorázově v jedné splátce před začátkem studijního pobytu/stáže na bankovní účet uvedený v kartě studenta na Portálu ZČU.

Zpět nahoru

Můžu měnit studované předměty během studijního pobytu, tj. Learning Agreement?

Ano, seznam studovaných předmětů je možné změnit ideálně do 1 měsíce od začátku studijního pobytu. Změny se provádí vyplněním a podepsáním formuláře Changes to Original Proposed Learning Agreement vysílající i přijímající institucí.

Zpět nahoru